1394-03-12 17:08
1395
0
15597
رئیس العلمای بوسنی در گرگان:

نباید اتحاد بین مسلمانان از بین برود/ وجود مذاهب مختلف، سرمایه ای برای اسلام است

رئیس العلمای بوسنی امروز در جمع طلاب المصطفی (ص) گرگان گفت: توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی با اتحاد محقق می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از  طوبی گلستان؛ استاد حسین افندی کاوازویج رئیس العلمای کشور بوسنی در گفتگو با طلاب و دانش پژوهان جامعة المصفی گرگان گفت: بوسنی در حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد و نیمی از آنها مسلمان هستند که توانسته اند در سخت ترین شرایط اسلام را حفظ کنند.

وی افزود، در جنگ اخیری که در بوسنی اتفاق افتاد حدود 100هزار نفر شهید شدند که البته مفتخریم که در این جنگ همه مسلمانان جهان از ایران، عربستان، ترکیه و... یکپارچه و متحد شدند.

رئیس العلمای کشور بوسنی با اشاره به شرایط جهان اسلام، این وضعیت را بسیار نگران کننده دانست و گفت: اما بسیار مفتخر و خوشحال هستم که در این مکان –جامعه المصطفی(ص) گرگان- مسلمانها از ملیت های مختلف و مذاهب مختلف در کنار همدیگر زندگی مسالمت آمیزی را دنبال می کنند.

وی اظهار کرد:اگر به دنبال توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی هستیم،  این امر محقق نمی شود جز اینکه در کنار همدیگر قرار بگیریم.

وی اشتغال جوانان به علم و آگاهی را بسیار مهم توصیف کرد و با اشاره به آیه"إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ" افزود: در روز محشر آنچه خداوند متعال انسانها را مورد پرسش قرار میدهد ایمان وعمل صالح است.

رئیس علمای بوسنی  تصریح کرد: اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را قوی می کند و ما نباید اجازه بدهیم که این اتحاد از بین برود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسلمانان بوسنی گفت: مسلمانان بوسنی تنها ملتی هستند که علیه آنها نسل کشی صورت گرفت و توسط دادگاه لاهه هم این نسل کشی محکوم شد و به رسمیت شناخته شد. در سال 1995 در یک روز بیش از 8 هزار مسلمان را قتل عام کردند.و در مجموع مسلمانان بوسنی بیش از 100 هزار کشته دادند. ولی مسلمانان هرگز از صربها انتقام نگرفتند. وقتی ما بوسنی ها با دشمنی این چنین توانستیم کنار بیاییم، چطور و چگونه ما مسلمانان نمی توانیم با خود کنار بیاییم!؟

رئیس العلمای بوسنی، وجود مذاهب مختلف در اسلام را سرمایه ای برای اسلام دانست و گفت: مذاهب مختلف و تفکرات گوناگون موجب بحث و بررسی و تفکر و پیشرفت می گردد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.